Scenariusze lekcji z języka angielskiego z wykorzystaniem Internetu
TEMAT:
Planning a holiday in Europe (planowanie wakacji w Europie)
CELE:
poznanie słownictwa i terminologii używanej w informacji turystycznej, przygotowanie do korzystania że stron internetowych w celach turystycznych, przygotowanie do zaprojektowania krótkiej informacji dotyczącej Polski.
MATERIAŁY:
jeden komputer z dostępem do internetu na 2 - 3 uczniów, drukarka.
Czy przed wyjazdem w kraju / zagranicę próbują się dowiedzieć się czegoś o danym miejscu,
Gdzie mogą znaleźć interesujące ich informacje (przewodniki, znajomi, internet),
Czy kiedykolwiek korzystali z informacji zawartych w internecie i czy można na nich polegać.
Podziel uczniów na grupy wg kraju do którego chcieliby pojechać (Belgia, Islandia).
Poproś, aby uczniowie weszli na strony internetowe wybranych przez siebie państw i wyszukali informacje dotyczące:
miejsc wartych odwiedzenia
klimatu
sposobów podróżowania
noclegów
informacji praktycznych (waluta, czas, ceny, itd.)
innych ciekawostek związanych z danym krajem (np. tradycyjne posiłki, uroczystości).
Poproś każdą grupę, aby krótko przedstawiła swój kraj i podała kilka ciekawostek.
Poproś uczniów, aby w grupach przygotowali podobną informację o Polsce wzorując się na swojej stronie internetowej
PRACA DOMOWA: Uczniowie przygotowują projekt (także graficzny) strony internetowej w języku angielskim poświęconej Polsce. Na następnej lekcji grupy prezentują swoje strony i wybierają najlepszą.
TEMAT:
Planning a school trip to Great Britain (planowanie wycieczki szkolnej do Wielkiej Brytanii)
CELE:
poznanie słownictwa i terminologii używanej w informacji turystycznej, przygotowanie do korzystania że stron internetowych w celach turystycznych, uzyskanie informacji na temat miejsc wartych odwiedzenia.
MATERIAŁY:
jeden komputer z dostępem do internetu na 2 - 3 uczniów, drukarka.
Czy chcieliby odwiedzić Wielką Brytanię i dlaczego,
Czy potrafią wymienić miasta/miejsca z których słynie Wielka Brytania (np.: Oxford, Stonehenge, London, Loch Ness).
Gdzie mogą znaleźć interesujące ich informacje na ten temat (przewodniki, znajomi, internet),
Czy kiedykolwiek korzystali z informacji zawartych w internecie i czy można na nich polegać.
Powiedz, że zaplanujecie teraz szkolną wyprawę do Wielkiej Brytanii i zapytaj, jakie miejsca chcieliby odwiedzić.
Sporządź na tablicy listę i podziel uczniów na grupy. Każda grupa ma za zadanie znalezienie jednego z tych miejsc i zdecydowanie, na podstawie uzyskanych informacji czy warto tam pojechać i co warto tam zobaczyć.
Poproś każdą grupę, aby krótko przedstawiła swoje miejsce i zachęciła lub zniechęciła innych do odwiedzin.
Poproś uczniów, aby wspólnie przygotowali trasę wycieczki szkolnej
Wydrukuj każdemu z uczniów jego stronę internetową.
PRACA DOMOWA: uczniowie wzorując się na swojej stronie internetowej przygotowują projekt (także graficzny) strony internetowej w języku angielskim poświęconej interesującemu miejscu w Polsce.
Na następnej lekcji grupy prezentują swoje strony i wybierają najlepszą.
TEMAT:
Preparing a film review (przygotowywanie recenzji filmowej)
CELE:
poznanie słownictwa i terminologii stosowanej przy pisaniu recenzji, przygotowanie uczniów do napisania recenzji filmowej.
MATERIAŁY:
jeden komputer z dostępem do internetu na 2 - 3 uczniów, drukarka.
UWAGA! W przypadku problemów z łączeniem się z internetem można przygotować uczniom dyskietki z nagranym materiałem z internetu - każda grupa otrzymuje inną recenzję.
Zapytaj uczniów:
czy idąc do kina, często sugerują się recenzjami zawartymi w mediach i/lub opinią kolegów,
na co zwracają uwagę wybierając się na film (reżyser, aktorzy, rodzaj fabuły),
czy często zgadzają/nie zgadzają się z opiniami innych i z czego to wynika,
na co zwracają uwagę opowiadając o obejrzanym filmie innym i od czego to zależy,
jaki film ostatnio widzieli i jak mogliby go "zrecenzować"?
Poproś, aby uczniowie zrobili krótką listę filmów obecnie granych i ich zdaniem wartych obejrzenia. Następnie poproś, aby wybrali jeden film dla każdej grupy i porównali swoje opinie na jego temat (nie muszą się zgadzać!).
Zapytaj, jakie informacje znaleźli w swojej recenzji (rodzaj filmu, reżyser, obsada, fabuła, opinia na teamt gry aktorów/efektów specjalnych i poproś, aby podali przykłady: an epic movie/a drama/a fairy tale/ Russel Crowe stars as/as Gandalf McKellen seams to personify the kindly wizard/ dazzling special effects/jaw-dropping animation/the film has it all.
Zapisz przykłady zwrotów na tablicy (lub na komputerze nauczyciela, jeśli jest podłączony do odbiornika TV). Podkreśl, w jakim czasie są pisane recenzje (present simple) i jakiego typu słownictwo się tam pojawia (adjectives, adverbs).
Zaproponuj, aby wszyscy uczniowie zajrzeli do recenzji filmu, który wkrótce będzie grany w kinach i odnaleźli tam elementy, o których wspomnieliście.
Wydrukuj recenzję jednego z filmów dla każdego ucznia jako model do którego mogą się odwołać.
PRACA DOMOWA: Uczniowie piszą recenzję polskiego filmu (200 - 250 słów).